Skip to main content

25.01.2020 r. to magiczna data – Chiński Nowy Rok, zwany również Świętem Wiosny. Data Chińskiego Nowego Roku, jest zależna od fazy Księżyca i co roku jest inna. Każdy rok jest pod władaniem innego zwierzęcia, więc żegnamy rok Świni i wchodzimy w rok Szczura. Jest to czas wyjątkowy, w którym Chińczycy spędzają czas z rodzinami ale też bardzo chętnie… robią zakupy! Nowym trendem jest wykorzystanie tego wydarzenia w wielu kampaniach oraz do promocji produktów i budowania pozytywnego wizerunku. Przypatrzmy się kilku przykładowym kampaniom i produktom, które łączą tradycję z humorem nawiązując do zwyczajów Chińskiego Nowego Roku, jednocześnie promując w genialny sposób swoje produkty.

Dla przykładu już w Polsce możemy kupić zestawy Logo nawiązujące do celebrowania Chińskiego Nowego Roku, wśród elementów mamy do złożenia smoki, girlandy, koperty i inne nawiązujące do tradycji świętowania Chińskiego Nowego Roku. Na zachodzie trend ten zauważalny jest jednak na większą skalę.

Rok szczura 2020

Przykłady kampanii reklamowych inspirowanych Chińskim Nowym Rokiem

Przykładem kampanii reklamowej na rok Szczura jest firma Nike, która na każdy Chiński Nowy Rok wydaje nową kolekcję z motywem przewidzianym na konkretny sezon. W tym roku promują produkty w zabawnej kampanii reklamowej, która nawiązuje do tradycji wręczania czerwonych kopert. Bohaterkami spotu są dwie kobiety, mała dziewczynka i jej ciocia, która próbuje wręczyć dziewczynce kopertę z pieniędzmi, ta odmawia, ale ciocia okazuje się być szybsza i wsuwa kopertę do kieszeni jej spodni. Przenosimy się w czasie o kilka lat do przodu i „walka” pomiędzy dziewczynką a ciocią jest coraz bardziej intensywna, aż…. ostatecznie dziewczynka wybiera parę butów NIKE, aby wyprzedzić i uciec od swojej zdeterminowanej ciotki świetne nawiązanie do tradycji Chińskiego Nowego Roku i promocja produktów przedstawiona w sposób zabawny.

Firma Adidas natomiast zaprezentowała swoje dwa nowe modele obuwia Ultra Boast 2020 i Ultra Boost DNA. W spocie reklamowym bierze udział chiński piosenkarz Jackson Yee. Reklama ma bardzo dynamiczną ścieżkę dźwiękową i nawiązuje do kultury chińskiej i klimatu Chińskiego Nowego Roku.

Kolejnym przykładem inspiracji Chińskim Nowym Rokiem jest firma Carlsberg, która w spocie reklamowym przedstawia grupę ludzi, która przyciskając przyciski windy odwiedza różna osoby świętujące Chińskie Nowy Rok, pokazując energię i wesołe osoby świętujące … oczywiście przy piwie Carlsberg

Rok szczura 2020 nike

Produkty limitowane na Nowy Chiński Rok 2020

Chiński Nowy Rok pod znakiem Szczura nie może się oczywiście obejść bez edycji limitowanych. Marki premium wypuściły produkty z motywem Szczura.
– zegarek Chopard
– torebka Chloe
– koszulka Chloe
– Air Jordan

Inna marki czczące tradycję azjatycką to: Patron Tequila, Dior, Davidoff of Geneva, wśród produktów proponowanych na nowy sezon odnajdziemy wiele inspiracji i odwołania do Roku Szczura.

Rok szczura 2020

Jak się świętuje Nowy Chiński Rok w innych Azjatyckich krajach?

Chiński Nowy Rok świętuje się również w Singapurze, Tajwanie i Malezji. W kawiarniach Starbucks w Singapurze podaje się kawę w kubkach z motywem Szczura. Otaczajmy się w tym roku bielą i stalą bo właśnie je upodobał sobie „Szczur”. To kwestia czasu, aż inne marki przejmą ten trend, inspirowanie się Chińskim Nowym Rokiem i motywem na dany rok.

Tymczasem… świętując Chiński Nowy Rok, pamiętajmy, że ten rok, to Rok Szczura jest łaskawy dla osób dobrych i wytrwałych w swoich postanowieniach, nie znosi zazdrości. 🙂

Więc spróbujmy odnaleźć w sobie więcej empatii i wyrozumiałości dla innych i samych siebie 🙂