Skip to main content

Razem możemy więcej! Nie od dziś wiadomo, iż większe korzyści możemy osiągnąć otwierając się na współpracę, aniżeli działając w pojedynkę. Tak jest również w brandingu gdy marki dla obustronnego dobra łączą działania marketingowe, projekty graficzne i identyfikację marki.

Na czym polega cross marketing?

Cross marketing, zwany również marketingiem krzyżowym, to przede wszystkim szansa na dotarcie do podwójnej grupy odbiorców, ale i dowód na dojrzałość marki. Stworzenie dobrej strategii marki z użyciem cross marketingu przynosi korzyści obu markom współpracującym. Cross marketing to współpraca przynajmniej dwóch podmiotów, których oferty się uzupełniają, polegająca na łączeniu działań promujących, brandingu oraz projektów graficznych.
budowanie cross marketingu w internecie

Jakie korzyści przynosi cross marketing?

  • powiększenie grupy odbiorców
  • przynosi korzyści dla obu stron, ocieplenie wizerunku obu stron ( marek )
  • pozwala na dotarcie do większej i nowej grupy odbiorców
  • pozwala obniżyć koszty promocji poprzez tworzenie wspólnych materiałów promocyjnych, wspólnego brandingu, projektów graficznych, identyfikacji marek czy też wspólnej strategii marki.

Jednym słowem cross marketing można określić jako dzielenie wydatków i mnożenie zysków 🙂

Gdy już wiemy, że cross marketing przyniesie nam świetne korzyści poprzez zoptymalizowanie budżetu oraz zwielokrotnienie kanałów komunikacji, ważne są dwie kwestie:

  • odpowiedni partner biznesowy,
  • odpowiednie studio brandingowe, które wykona profesjonalne projekty i identyfikację wizualną marki.

Współdziałanie w ramach działań cross marketingowych przynosi konkretne korzyści – wizerunkowe, sprzedażowe, a także pozwala na optymalizację kosztów związanych z promocją.

Czym jest cross marketing

Przykłady dobrego cross marketingu

Cross marketing to odpowiedź na obecne trendy. Znane nam są kolaboracje marek modowych, które są pewnego rodzaju cross marketingiem. Współpraca pomiędzy markami stała się już normą w świecie mody. Kolaboracje są świetnym połączeniem brandu high fashion i street wearu. Od pierwszej kolekcji Karla Lagerfelda z H&M w 2004 r. informacje o kolejnych współpracach pojawiają się z tygodnia na tydzień.

Niekwestionowanym królem modowych kolaboracji ostatnich lat jest Virgil Abloh, dyrektor artystyczny męskiej linii Louis Vuitton i założyciel marki Off-White. 03 grudnia 2019 r. odbył się pokaz kolekcji Dior na jesień 2020 roku, podczas którego przedstawiono oficjalnie zaskakujący projekt butów Dior x Air Jordan 1 „Air Dior”, projekt w którym połączono high fashion ze streetwearem i sneakersowym środowiskiem.

Wnioski o cross marketingu

Pamiętajmy, że zgoda buduje, a niezgoda rujnuje. W okresie przedświątecznym warto się zastanowić, rozejrzeć wokół siebie, otworzyć na współpracę z innymi… Cross marketing jest świetnym przykładem na kooperację, która może przynieść większe zyski markom, dzięki efektowi synergii, który jest procesem współdziałania dwóch lub więcej czynników z uzyskaniem większego efektu od łącznej interakcji, niż od efektu ich pojedynczego działania.

Nie wahajmy się, zadbajmy o dobry branding, bo dobry branding to również cross marketing i współpraca z innymi markami.