Skip to main content

Współpraca z Influencerami

To, że młodzi konsumenci są coraz mniej podatni na tradycyjny przekaz reklamowy, nie jest już żadną tajemnicą. Jednak coraz częściej także starsze pokolenia preferują przekaz docierający do nich wprost od influencerów lub innych znanych i cenionych osób. Jak można się dowiedzieć z raportu Influencer Marketing Benchmark, wartość branży influencer marketingowej ciągle wzrasta, a to jasno wskazuje na aktualne trendy. Współpraca z influencerami lub amasadorami marek jest ogromną szansą na wzmocnienie wizerunku i dotarcie z komunikatem do szerokiego grona odbiorców.

Zobacz prezentacje

Influencer Marketing skrojony pod Twojej marki.

Nie da się przejść obojętnie koło faktu, że obecnie coraz więcej osób decyduje się na zakup określonych produktów i skorzystanie z usług pod wpływem opinii usłyszanej z ust innej osoby. I wcale nie chodzi tutaj o najbliższych przyjaciół czy zaufanych członków rodziny. Mowa oczywiście o influencerach. Pokolenie digial native to niezwykle charakterystyczna grupa odbiorców i wyjątkowa odporna na tradycyjne przekazy reklamowe. Nie dla nich kolorowe i krzykliwe banery czy filmiki z udziałem aktorów wyświetlane w przerwach między programami telewizyjnymi. To osoby bardzo ceniące autentyczność i uczciwość przekazu.

Zdecydowanie chętniej skorzystają z polecenia influencera, najlepiej specjalisty w swojej dziedzinie, który jest dla nich autorytetem w danej kwestii. Wynika to również z faktu, że digital native nazywa się osobami urodzonymi z telefonem w ręku. Należą do grona szczególnie świadomych konsumentów, zwracających uwagę nie tylko na reputację marki, ale również wszystkie podejmowane przez nie działania.

Influencer Marketing zyskuje więc na znaczeniu. Z każdym dniem staje się coraz bardziej zróżnicowany, wykorzystuje nowe narzędzia i stawia na kreatywne rozwiązania. To doskonała i niezwykle skuteczna metoda osiągania celów marketingowych, którą można dopasować do praktycznie każdej branży. W niektórych sytuacjach efektywna i dobrze zaplanowana i przemyślana współpraca pozwala nawet zrezygnować całkowicie z tradycyjnej reklamy produktu.

prowadzenie facebooka

Nie wahaj się i już dziś pozwól swojemu biznesowi zaistnieć w Internecie.

Efektywna współpraca z z influencerami.

Możliwości, jakie daje influencer marketing, jest cała gama. Od subtelnego product placement’u, przez ciekawe konkursy i akcje promocyjne po długoterminowe współprace uwzględniające szereg różnego rodzaju aktywności. Kluczową kwestią jest jednak określenie swojej grupy docelowej i zastanowienie się nad odpowiednią osobą do współpracy. Szczególnie marki premium stosujące marketing 8P powinny podchodzić do doboru influencerów ze szczególną ostrożnością. W takich sytuacjach zdecydowanie lepiej sprawdzają się również długofalowe kooperacje niż jednorazowe kampanie. Marki Premium powinny stawiać raczej na stworzenie ambasadorów marki, którzy dotrą bezpośrednio do określonego wcześniej audytorium i umocnią pozytywny i autentyczny wizerunek marki.

Nowi influencerzy pojawiają się na rynku każdego roku, a czasami nawet z miesiąca na miesiąc. Rynek jest tak przepełniony, że czasami odnalezienie wartościowych twórców, odpowiadających potrzebom marki wcale nie jest prostym zadaniem. Wymaga dokładnego resarchu, analizy statystyk, a przede wszystkim sporego doświadczenia i umiejętności. Wbrew pozorom, liczba obserwujących nie jest najważniejszym, a już na pewno nie jedynym czynnikiem, który trzeba wciąż pod uwagę, decydując się na współpracę z określoną osobą. Niesłychanie ważne jest zaangażowanie obserwatorów, wyrażane zwykle w postaci engagement rate, czyli wskaźnika, który jest stosunkiem liczby lajków i komentarzy do liczby osób, które miały szansę obejrzeć dany materiał lub odwiedzają profil twórcy.

Influencer  Influencerowi nie równy.

Mianem influencera określa się zwykle osoby, które zgromadziły wokół swojego kanału w mediach społecznościowych dość duża i zaangażowaną społeczność. Bardzo często nie chodzi wcale o liczby rzędu kilkaset tysięcy. Niejednokrotnie, z pozoru niewielkie, gromadzące kilkaset lub kilka tysięcy obserwujących profile mogą być niezwykle cennym nabytkiem w kampaniach marketingowych.

Nanoinfluencerzy to osoby obserwowane przez kilkaset lub kilka tysięcy osób. Zwykle takie konta dają możliwość dotarcia do bardziej skonkretyzowanych grup odbiorców lub określonych, wyspecjalizowanych w danej dziedzinie społeczności. Bardzo często w przypadku niewielkich profilów można liczyć na bardzo zaangażowaną społeczność, która w znacznym stopniu sugeruje się recenzjami influencera.

Mikroinfluencerzy to grupa, do której zaliczają twórcy mogący pochwalić się liczbą około 10-100 tysięcy obserwatorów. Jest to społeczność niezwykle różnorodna. Największa liczba influencerów może pochwalić się zgromadzeniem społeczności właśnie tego rzędu.

Makroinfluencerzy zwykle skupiają na swoich kontach od 100 tysięcy do aż miliona fanów. Wśród tego grona bardzo często znajdują się aktorzy, sportowcy, twórcy internetowi, muzycy lub celebryci.

Megainfluencerzy to osoby o zdecydowanie największych zasięgach i cieszące się największą popularnością. Na swoich profilach mogą pochwalić się wynikami rzędy kilku lub kilkunastu milionów obserwujących. Wśród polskich osobistości w tym gronie można wymienić na przykład Roberta Lewandows

Influencer Marketing

Powierz nam influencer marketing Twojej firmy i ciesz się efektami!

Współpraca z Influencerami wykazuje wyjątkowo duży potencjał w kreowaniu wizerunku marki, jednocześnie nie wymagając dużych nakładów finansowych. Szczególnie gdy firma zdecyduje się na współpracę z nano lub mikroinfluencerami. Dobór właściwych osób do promowania produktów i usług powinien uwzględniać nie tylko analizę konta i jego statystyk, ale być także zgodny z wartościami wyznawanymi przez markę. Przed wyborem influencerów trzeba zapoznać się z ich twórczością, jakością publikowanych materiałów oraz przygotować odpowiednią strategię, uwzględniająca transparentność, która w znacznym stopniu przyczyna się do sukcesu tego typu działań.

Jeśli zależy Ci na efektywności i jakości kampanii, to zgłoś się do nas i poznaj szerokie możliwości współpracy z influencerami. W Studio Agenza tworzymy kampanie oparte na współpracy zarówno z nano i mikroinfluencerami, jak i tymi topowymi twórcami, działającymi w mediach społecznościowych już od dłuższego czasu. Zawsze przeprowadzamy dokładną analizę i dostosowujemy każdy element współpracy do aktualnych potrzeb naszych klientów. Pomożemy w znalezieniu odpowiedniego ambasadora do długofalowej współpracy, a także twórców do krótkoterminowego wsparcia prowadzonych w danym momencie działań.

Kompleksowo wspieramy marki w efektywnej współpracy z topowymi twórcami. Dzięki bogatemu doświadczeniu i dogłębnej znajomości rynku wiemy jak stworzyć jakościowy i angażujący content na niemal wszystkich platformach społecznościowych. Mamy świadomość, że influencer marketing jest obecnie jednym z najpotężniejszych narzędzi do kreowania wizerunku marki i promowania jej produktów w Internecie. Co więcej, wiemy też jak takie działania poprowadzi, by przyniosły szybkie i trwałe efekty!

Zadbaj o błyskotliwy charakter Twojej marki.
Wyróżnij się na tle konkurencji.
Kontakt