Skip to main content

Rebranding

Rebranding nadaje nowy kierunek wizerunkowi firmy

Posiadasz już własną markę i działasz na rynku od pewnego czasu lub nawet wielu lat? Jednak, mimo że masz ugruntowaną pozycję, to czujesz, że potrzebujesz odświeżyć wizerunek? Odpowiednio przeprowadzony rebranding może być doskonałym rozwiązaniem i sposobem na dotarcie do kolejnych grup docelowych oraz wprowadzenie nowych produktów! To proces transformacji wszystkich elementów marki, od oferowanych produktów i usług, przez jakość obsługi i sposób komunikacji, aż po wygląd logo i całej identyfikacji wizualnej. Nowoczesny, innowacyjny i zgodny z obowiązującymi aktualnie trendami branding pozwoli na podniesienie wartości marki, a nawet ekspansję na rynki zagraniczne.

Rebranding, sposób na re… ewolucje.

Rebranding to nie tylko unowocześnienie i odświeżenie, ale również nadanie nowego życia marce. Jest to proces, który należy rozpocząć od dogłębnej analizy i oceny aktualnego wizerunku firmy, aby móc określić jego najmocniejsze i najsłabsze strony. Dopiero na tej podstawie określa się kolejne kroki. Czy rebranding ma dotyczyć wszystkich elementów, łącznie z nazwą firmy? A może chodzi tylko o zmianę identyfikacji wizualnej marki? Te kwestie zawsze poruszane są indywidualne. W Studio Agenza prowadzimy dokładne analizy i wraz z klientem decydujemy o tym, czy warto czerpać z tożsamości starej marki i zachować jej pewne elementy, czy najlepszym rozwiązaniem będzie budowanie brandu od początku.

Budowanie świadomości marki i jej pozytywnego wizerunku to proces niezwykle skomplikowany i czasochłonny. I przeprowadzony raz, nigdy nie daje trwałych efektów. Oczywiście, odpowiednia strategia brandingowi pozwala na skuteczne docieranie do grupy docelowej i maksymalizowanie zysków. Jednak czasami zdarza się tak, że w pewnym momencie prowadzone działania przestają przynosić efekty. To oznacza, że czas na ewolucje marki w formie całkowitej rewolucji, czyli rebranding.

Kreacja wizerunku to połączenie myślenia strategicznego, zdolności analitycznych i grafiki użytkowej.

Odświeżenie wizerunku marki.

Rebranding to nic innego jak proces odświeżania i zmiany obecnego wizerunku marki. Zwykle obejmuje zarówno elementy identyfikacji wizualnej, a jednocześnie odnosi się do wartości i wizji marki. W zależności od założonych na początku celów jest to adaptacja obecnego brandingu do nowych wymagań rynkowych, na przykład ze względu na unowocześnienie trendów lub całkowita ewolucja dotychczasowych założeń przedsiębiorstwa. Bardzo często firmy decydują się na takie rozwiązanie, gdy wchodzą ze swoją ofertą na nowe rynki lub podczas premier innowacyjnych produktów. Czasami jest to wynik zmian rynkowych, do których marka po prostu musi się dostosowa, gdyż w przeciwnym wypadku nie uda jej się utrzymać swojej pozycji.

Stworzenie nowoczesnego i spójnego projektu oraz konsekwentne przeprowadzenie niezbędnych zmian może być drogą na szczyt. Sposobem na zdobycie nowych klientów, zapewnienie firmie ciągłości działania lub po prostu stały rozwój. Nasza agencja brandingowa rozumie, jak wielkim wyzwaniem jest przeprowadzenie procesu rebrandingu w sposób skuteczny i efektywny. Dlatego przed przystąpieniem do działania przeprowadzamy dokładną i rzetelną analizę stanu marki i skupiamy się na zrozumieniu nowej wizji właścicielskiej. Na każdym etapie stawiamy na kreatywność i współpracę oraz nieszablonowe myślenie. Staramy się jak najlepiej zdefiniować potrzeby klienta i sugerujmy najlepsze rozwiązania, dobrane na podstawie naszego wieloletniego doświadczenia, nieustannie uzupełnianej wiedzy i badań badawczo rozwojowych.

Dlaczego warto zainwestować w rebranding? 

Nie ulega wątpliwości, że dobrze przeprowadzony rebranding wpływa korzystnie na rozwój marki. Z naszą pomocą możliwe jest stworzenie wyróżniającego się i przyciągającego uwagę wizerunku firmy. Dzięki wiedzy i doświadczeniu skutecznie realizujemy każde, nawet najbardziej wymagające zadanie i jesteśmy w stanie zadowolić nawet najbardziej wymagających klientów. Do każdej realizacji podchodzimy indywidualnie, biorąc pod uwagę konkretne potrzeby i oczekiwania klienta oraz trendy panujące na rynku. W naszym zespole znajdują się wykwalifikowani specjaliści mający na swoim koncie wiele udanych realizacji zarówno na terenie Polski, jak i całej Europy.

Pomagamy budować efektywne strategie marketingowe i tworzyć unikatowe i ponadczasowe systemy identyfikacji wizualnej marki. W przypadku rebrandingu skupiamy się również na tym, by zaprojektowany branding przetrwał wiele lat i był elastyczny. Rozumiemy fakt, że otaczający nas świat, tak samo, jak potrzeby odbiorców nieustannie się zmieniają. Prowadzona przez nas działalność badawczo-rozwojowa pozwala nam na doskonalenie oferowanych rozwiązań i poszukiwanie nowych, innowacyjnych możliwości, które zapewnią sukces naszym klientom.

Jak wygląda proces wdrożenia rebrandingu?

Wiadomo już, czym jest branding oraz kiedy decyzja i jego zmianie jest nieodzowna. Jednak jak wygląda przebieg rebrandingu? Jak go zaplanować i co uwzględnić w poszczególnych etapach? Pierwszym i jednym z najważniejszych kroków jest uświadomienie sobie, że rebranding marki jest procesem skomplikowanym, niezwykle kosztownym i ryzykownym. Dlatego decyzja ta musi zostać odpowiednio przemyślana i zaplanowana. Nie można, a przynajmniej nie powinno się podejmować decyzji o rebrandingu pod wpływem nagłego impulsu. Niezbędne jest przygotowanie odpowiedniej strategii lub skorzystanie z usług profesjonalnej agencji brandingowej, jak na przykład Studio Agenza, która pomoże w przeprowadzeniu tego zawiłego postępowania. By wszystko się powiodło, należy również zadbać o poniższe elementy:

Określenie zakresu rebrandingu – Rebranding nie musi wcale oznaczać zmiany wszystkich warstw i elementów budujących markę. Zdarza się, że firmy decydują się na redefiniowanie samego rdzenia emocjonalnego i wartości, którymi kieruje się marka, a aspekt wizualny pozostawiają bez zmian. Czasami jednak zmiana jednej kwestii może pociągać za sobą przymusowe zmiany pozostałych komponentów. Najważniejsze w tym wszystkim jest osiągnięcie złotego środka. Zdecydowanie się na zmiany tych elementów, które pozwolą na dotarcie do określonego na samym początku celu.

Spójność i konsekwencje – Udany branding jest płynny. Zawiera plan poszczególnych etapów i wprowadzania wszelkich zmian. Wszystkie uwzględnione rozwiązania muszą być spójne i konsekwentne. Warto zadbać o profesjonalny nadzór każdego etapu, tak by o niczym nie zapomnieć i niczego nie przeoczyć. Niestety jakakolwiek wpadka na tym etapie może wiązać się ze sporymi stratami. I nie mówimy tu tylko o kwestiach finansowych.

Komunikację – Prawidłowa komunikacja to klucz do sukcesu. I nie mowa tutaj tylko o klientach. Każdej zainteresowanej grupie odbiorców przedstaw nie tylko informację o rebrandingu, ale również powodu, dla których decyzja ta została podjęta. Warto w tym celu wykorzystać jak największą ilość kanałów komunikacji, by komunikat ten wybrzmiał odpowiednio i dotarł do wszystkich. Umieszczenie krótkiej informacji na stronie internetowej to za mało. Odpowiednia komunikacja już na etapie podjęcia decyzji pozwoli lepiej przygotować się do dnia premiery i pozwoli na kontrolowanie nastrojów wśród interesantów.

Kompleksowo zajmiemy się Twoją marką.

Zgłaszając się do nas, masz pewność, że rebranding marki zostanie przeprowadzony profesjonalnie i będzie uwzględniał wszystkie oczekiwania i potrzeby konsumentów. Jeszcze przed rozpoczęciem prac prowadzimy z naszymi klientami dogłębne rozmowy, które mają na celu jak najlepsze zrozumienie ich wymagań oraz wizji i misji marki. Dopiero na tej podstawie przygotowujemy wstępne założenia, a następnie opracowujemy gotowe realizacje.

Nie działamy według schematów, rozumiemy potrzeby rynkowe i mamy świadomość, że do każdej realizacji należy podejść kreatywnie i z pełnym zaangażowaniem. Naszym głównym celem jest zadowolenie klienta. Zdajemy sobie sprawę, że rebranding marki jest nie tylko procesem skomplikowanym, ale wiąże się także z ogromną odpowiedzialnością. Funkcjonujemy na rynku od ponad 10 lat, co przekłada się nie tylko na zrozumienie potrzeb, ale również trudności i bolączki, z jakimi borykają się nasi klienci. Jednocześnie wiemy też, że inwestycja w wizerunek i branding to jedna z najbardziej opłacalnych i najlepszych inwestycji, jakich może dokonać większość przedsiębiorstw. Może więc warto zastanowić się, czy ten moment nie jest właśnie tym najlepszym na zmiany? Nie obawiaj się, przeprowadzimy Cię przez ten proces krok po kroku i stworzymy błyskotliwy wizerunek marki, która reprezentujesz.

Zadbaj o błyskotliwy charakter Twojej marki.
Wyróżnij się na tle konkurencji.
Kontakt