Skip to main content

Zarządzanie marką

Można spotkać się z tezą, że marka jest jednym z najcenniejszych zasobów przedsiębiorstwa. Niemal każda firma stawia sobie za cel zbudowanie silnej i wartościowej marki. Wydawać, by się mogło, że nie jest to zadanie szczególnie trudne, zwłaszcza jeśli firma dysponuje odpowiednim budżetem marketingowym. Nic bardziej mylnego. Proces brandingu jest niezwykle skomplikowany i czasochłonny, wymaga strategicznego działania i wytrwałości. Nie wystarczy dobrze zaprojektowane logo, chociaż i te odgrywa bardzo istotną rolę. Dobrze prosperująca marka to ogromny potencjał marketingowy, który może pomóc firmie wybić się ponad konkurencję i utrzymać wysoką pozycję na rynku, bez względu na branże, w której działa.

Strategia i kreowanie marki.

Podstawą silnej marki jest przygotowanie profesjonalnej i przemyślanej strategii. Wiele firm błędnie skupia się przede wszystkim na komponentach widocznych dla odbiorców, takich jak nazwa, logo czy inne elementy identyfikacji wizualnej. Są one oczywiście niezbędne i bardzo ważne, jednak same w sobie nie wystarczą, by odnieść sukces na rynku. Bardzo pomocne może być skorzystanie z usług agencji brandingowej jak studio Agenza, gdzie kompetentny i doświadczony zespół specjalistów zajmie się budowaniem brandingu, wizerunku i kwestiami związanymi z content marketingiem.

Nasi graficy i eksperci od rozwoju biznesu mogą pochwalić się wieloma sukcesami z zakresu tworzenia koncepcji wzorniczych opakować, form czy doboru materiałów, które najlepiej sprawdzają się w wykonaniu zleconych projektów. Kreując wizerunek, skupiamy się nie tylko na logotypie, ale również na wartości marki, jej pochodzeniu, wyjątkowości, kompetencjach oraz wizji. Nie zapominamy jednak, że wymiar graficzny marki, szczególnie w obecnych czasach ma coraz większe znaczenie i jest istotnym elementem tożsamości marki.

Kreacja wizerunku to połączenie myślenia strategicznego, zdolności analitycznych i grafiki użytkowej.

Pozwól nam stworzyć markę od podstaw.

Tworzenie marki to skomplikowany proces, który wymaga niezwykłej kreatywności i znajomości rynku. Już pierwszy etap, czyli wymyślenie nazwy ma ogromne znaczenie i wiąże się z ogromną odpowiedzialnością. Świadczy o tym, chociażby fakt, że niektóre firmy wchodząc na nowe rynki, zmieniają nazwy swoich kluczowych produktów. Kluczem do sukcesu jest stworzenie spójnego wizerunku, który sprawi, że zarówno nazwa firmy, jak i jej logo, czy inne cechy charakterystyczne, zapiszą się trwale w świadomości odbiorców i przyczyni się do zwiększenia lojalności klientów wobec niej.

Nasza agencja brandingowi realizuje projekty tworzenia marek całościowo, rozpoczynając zlecone prace od dokładnej analizy i audytu wizerunkowego, przechodząc płynnie do opracowania strategii, identyfikacji wizualnej i promocji w formie content marketingu. Rozumiemy, jak działa funkcjonowanie marek i dlatego możemy pochwalić się skutecznymi i efektownymi realizacjami. Nasi graficy mogą pochwalić się wyjątkową kreatywnością i zrozumieniem potrzeb klientów. Każdy projekt wychodzący spod ich ręki jest nieszablonowy i niepowtarzalny.

Na co dzień wykonujemy linie wzornicze produktów oraz modeli prototypów o różnym charakterze. Nie boimy się wyzwań, wśród swoich realizacji mamy również produkty szklane oraz tekturowe opakowania i modele z wykorzystaniem materiałów pochodzących z recyklingu. Prowadzone badania rozwojowe pomagają nam w doborze najlepszych i najskuteczniejszych materiałów do realizacji danego zadania, a co za tym idzie budowania wartości marki.

Wprowadzenie marki i produktu na rynek.

Wprowadzenie nowego produktu na rynek korzystnie wpływa na zaangażowanie klientów i świadomość marki. Jednak nie jest to zadanie, do którego można podejść ot, tak, bez przygotowania odpowiedniego planu marketingowego. Premiera nowego produktu jest wyzwaniem nawet dla firm z wyrobioną marką i lojalnymi klientami. Może, a często wręcz determinuje jego ostateczny sukces. Dobre przygotowanie daje większe szanse na spokojną i udaną premierę i pozytywne reakcje ze strony odbiorców. Zwykle w czasie wprowadzania marki i produktów na rynek wyróżnia się kilka etapów działania, a wśród nich:

Fazę testów, która obejmuje stworzenie prototypu, sprawdzenie jego funkcjonalności i użyteczności, a nawet przekazanie produktów do testowania wyznaczonym osobom.

Fazę budowania napięcia, czyli okres, którym pojawiają się już pierwsze informacje prasowe landing page.

Dzień premiery i w tym dniu o produkcie musi być głośno. Najlepiej, gdy premiera nie jest przekładana, gdyż zwykle wpływa to negatywnie na jej odbiór i ostateczny sukces.
Podsumowanie, które uwzględnia współpracę z influencerami, blogerami czy dziennikarzami. To okres, w którym informacje na temat produktu lub marki umieszcza się w mediach społecznościowych i na stronie oraz dba o to, by wszyscy ewentualnie zainteresowani odbiorcy mieli łatwy dostęp do szczegółowych informacji.

Recenzje, czyli zdecydowanie najbardziej stresujący etap. Niestety w przypadku każdej premiery należy się z nim skonfrontować i nie da się go ominąć. Wręcz przeciwnie, warto zadbać, by było ich jak najwięcej i by potencjalni klienci mieli do nich łatwy dostęp. Oczywiście w przypadku kryzysu wizerunkowego konieczne może okazać się wprowadzenie działań naprawczych lub całkowita zmiana strategii.

Strategiczne aspekty zarządzania marką.

Świadomość roli marki w osiągnięciu długoterminowego sukcesu firmy na rynku sprawia, że nieustannie poszukujemy nowych rozwiązań i możliwości, które umożliwią nam wspieranie naszych klientów w każdej sytuacji. Tworzymy zaawansowane i nowoczesne rozwiązania, testujemy innowacje, projektujemy i rysujemy, a przede wszystkim nieustannie się kształcimy, by pomóc właścicielom w umacnianiu i rozwijaniu ich przedsiębiorstw. W końcu kształtowanie wizerunku marki i zarządzanie nią to ciągły proces, o którym nie należy nigdy zapominać. Każdy element ma kluczowe znaczenie i dopiero spójność ich wszystkich sprawia, że marka zaczyna się wyróżniać i odnosić sukcesy.

Naszą ofertę kierujemy do firm działających zarówno na rynku polskim, jak i zagranicznym. Wiemy, że zarządzanie marką i wprowadzanie produktów na rynek to procesy wieloetapowe, które wymagają kompleksowego podejścia, a często również nieszablonowych rozwiązań. Dlatego nie zwlekaj i skontaktuj się z nami jak najprędzej.

Zadbaj o błyskotliwy charakter Twojej marki.
Wyróżnij się na tle konkurencji.
Kontakt