Strona internetowa to wizytówka Twojej firmy. Jest ona jednym z głównych czynników decydujących czy odniesiesz sukces na rynku. Dobrze zaprojektowana strona www zatrzyma potencjalnego klienta, co, w rezultacie, zwiększy szanse na zakup Twojego produktu lub usługi. Decydując się na design strony, weź pod uwagę trendy na obecny rok. 

Przez dobry projekt rozumiemy zarówno wygląd strony, jak i jej funkcjonalność. W poniższym artykule skupimy się na trendach w designie. Przedstawione przez nas trendy wykorzystasz na stronie internetowej każdej marki – od ubrań, branżę beauty, przez pożyczki, ubezpieczenia, po sport, turystykę, usługi medyczne itp… Przedstawiamy trendy w tworzeniu stron internetowych na 2021 rok.

Od krawędzi do krawędzi

Pierwszy trend, który przedstawiamy jest naprawdę mocny – prawdopodobnie zostanie z nami na lata. Coraz większą popularność zdobywają strony www zaprojektowane na całą szerokość przeglądarki. Do tej pory bezpieczną praktyką przy projektowaniu stron www  było ograniczanie contentu do standardowego, sprawdzonego obszaru. Boki strony pozostawały wolne. Dawało to gwarancję, że witryna www jest responsywna. Czyli wyświetli się w poprawny sposób na mniejszych urządzeniach – tabletach czy smartfonach.

Jednak możliwe jest odejście od tego standardu i tworzenie stron zaprojektowanych od krawędzi do krawędzi. Również tak, żeby poprawnie wyświetlały się na urządzeniach mobilnych. Coraz więcej małych i dużych przedsiębiorstw decyduje się na takie rozwiązanie. Co prawda, wymaga to większego nakładu pracy grafika (więc większe są też koszta), ale może przynieść bardzo dobre rezultaty.

Kontrolowany chaos

Tak jak wszystko inne, design posiada swoje reguły. A znajomość tych reguł pozwala nam… na ich łamanie. Współczesne trendy pozwalają na odejście od projektowania do sitaki, czyli regularnego, prostokątnego lub kwadratowego gridu. Siatki zdjęć lub tekstu mają za zadanie uporządkować treści, dać wrażenie ładu i spójności. Jeżeli lekko odejdziemy od tej reguły i, na przykład, przesuniemy odrobinę w dół co drugą kolumnę zdjęć, strona internetowa zyska na oryginalności, wyróżni się, a, dzięki temu, przykuję uwagę odbiorców.

Nakładanie na siebie elementów

Innym elementem kontrolowanego chaosu może być nakładanie na siebie zdjęć i grafik. Jeżeli kolor grafiki dobierzesz tak, żeby był on spójny ze zdjęciem, będzie to wyglądać jednocześnie kreatywnie i profesjonalnie. Tak samo jedno zdjęcie nałożone na drugie. Jeśli wolisz skonsultować projekt z kimś, kto dobrze zna temat i powie Ci, czy na pewno jest to dobry pomysł dla Twojej strony www, zaufaj naszemu Studio Agenza.

W trójwymiarze, czyli moda na animacje

Design stron internetowych odchodzi od wrażenia płaskości. Na witrynach zaczynają pojawiać się animacje 3D. I nie, wcale nie są to kiczowate, migające kotki, które mogłyby powrócić wraz z trendem na 90’s i 00’s. To estetyczne, przyciągające animacje. Ich zdecydowaną zaletą jest to, że wydłużają czas, który użytkownik spędza na Twojej stronie www.

Tworzenie strony www posiadającej takie elementy graficzne wymaga jednak dobrej optymalizacji, tak, żeby przeglądarka wyświetlała je poprawnie. Zadbaj o poprawność grafiki w wersji mobilnej strony www. Konieczne jest utrzymanie szybkiego ładowania strony. Inaczej Twój potencjalny klient może szybko zrezygnować z przeglądania Twojej witryny. Tak, współcześnie liczy się czas.

Rzuć na to cień

Jeżeli nie chcesz zdecydować się na animacjeprostszym rozwiązaniem jest wykorzystanie warstwowania i elementów pływających. Poszczególnym elementom dodaje się delikatne cienie. Grafika złożona z cieniowanych napisów o wiele bardziej przyciąga wzrok niż płaska. Dla użytkownika to przyjemna odmiana. Z kolei tak zwane ‘żywe’ elementy – postaci, zwierzęta, rośliny, stają się bardziej realne.

Wielki powrót kolorów

Z jednej strony trend na minimalizm nie odpuszcza – stonowane, subtelne kolory pewnie jeszcze długo będą modne. Z drugiej strony do trendów wrócił kolor. Także dla każdego coś dobrego. Jakie kolory pojawią się na stronach internetowych? Mocny, chabrowy niebieski, fuksja, neonowa żółć, pomarańczowy i wiele innych. Zestawiać możesz je z ich delikatniejszymi odcieniami, bielą, szarością, czernią, a także ze sobą! Jeżeli masz wątpliwości, jak poprawnie zestawić kolory, zapytaj doświadczonego grafika, którego znajdziesz w zespole Studio Agenza.

Minimalizm to bezpieczniejsza opcja, jeżeli projektowanie strony wykonujesz sam. Najprostszym rozwiązaniem jest postawienie na połączenie bieli i czerni lub bieli i szarości. Modne są również pastele – jasny błękit, pudrowy róż, miętowy, wrzosowy fiolet. Te delikatne odcienie również możesz zestawiać razem (co nie będzie już do końca zgodne z minimalizmem, ale wygląda to dobrze!) lub z bielą. Wróćmy jeszcze do czerni. Coraz popularniejsze stają się szablony ze znaczną przewagą tej klasycznej barwy.

sala okolicznościowa niechorze

Mów do mnie, czyli głosowy interfejs

Żeby trendy w projektowaniu stron www przyjęły się na dobre, muszą by one zgodne z zasadami UX – user expierience. Czyli…czego? Pojęcie user experience jest dosyć złożone, jednak postaramy się to wyjaśnić prosto. Okej, najpierw Wikipedia. Według popularnego portal UX to ‘całość wrażeń, które odbiera użytkownik, kiedy korzysta z naszego produktu’. W przypadku projektowania strony internetowej chcemy, żeby użytkownik posługiwał się nią jak najbardziej intuicyjnie. Czyli nie musiał zastanawiać się, jak dotrzeć do treści, które chce znaleźć (lub my wiemy, że chce znaleźć, a on jeszcze nie…).

No dobrze, ale czemu właściwie o tym piszemy? W 2021 roku rozwinie się trend na głosowy interfejs, który znacznie udoskonali UX. Użytkownik po prostu wejdzie na stronę i, tak jak do Siri, powie, gdzie się chce znaleźć. Czy to rozwiązanie przyjmie się? Sami jesteśmy ciekawi! Początkowo może wymagać udoskonaleń, jak wszystko, co nowe.

Zwizualizuj dane

To, że liczby przyciągają uwagę czytelnika nie jest niczym odkrywczym. Zasada ta wykorzystywana jest w marketingu i jemu podobnym dziedzinom od lat. Jak ma się to do stron internetowych? Kolejnym trendem na 2021 rok jest wizualizacja danych. Zaufanie użytkowników do wyników różnorodnych statystyk i badań zostaje wykorzystane w procesie projektowania witryn www. Jednak, żeby trend, faktycznie zadziałał, trzeba zrobić to sensownie

Dane warto przedstawić w formie atrakcyjnej dla użytkownika. Liczby powinny być duże, większe niż tekst opisujący je. Warto wykorzystać zasadę kontrastu – zgodnie z wcześniej opisywanym przez nas trendem, ciemne liczby przedstawić na wyrazistym, modnym kolorze. Lub odwrotnie!

Nagraj to, czyli treści video

Ruchome elementy, takie jak filmy video, przyciągają uwagę Twoich potencjalnych klientów. Warto zrobić przemyślane, chwytliwe nagranie. Wcale nie oznacza to, że musisz przeznaczyć wysokie koszty. Pomyśl o video, które pokaże wartości Twojej firmy, zareklamuje produkt lub usługę, które sprzedajesz. Video warto umieścić  na stronie głównej Twojej witryny www. Dzięki temu, wpiszesz się w trendy na 2021 rok.

Zastosuj rozmycie

Rozmycie zastosowane na zdjęciach pozwoli wyeksponować najistotniejsze elementy. W ten sposób wyeksponujesz Twój produkt. W prostych programach graficznym możesz pobawić się poziomem rozmycia. Jeżeli nie chcesz zabierać się za rozmycie sam, przypomnijmy namiar na specjalistów – Studio Agenza. Nasza strona internetowa jest przykładem witryny zgodnej z trendami. Pojawia się tutaj projektowanie ‘od boku do boku’, odejście od uporządkowanego gridu oraz przyjemne w odbiorze nagranie video.

zalety strony internetowej

Tylko scrollowanie, czyli One Page

Brzmi tajemniczo? Ten trend przyjmuje się coraz mocniej. Zamiast tworzyć skomplikowane, wielozakładkowe witryny, design stron www opiera się na One Page. Jest to szczególnie wygodne w przypadku przeglądania wersji mobilnej.  Zamiast szukać odpowiedniej zakładki, użytkownik scrolluje stronę, znajdując wszystkie potrzebne informacje jedna pod drugą.

Rozwiązanie może okazać się bardzo przyjazne użytkownikom – to projektowanie zgodne z wspomnianym już przez nas UX (user experience). Nie jest korzystne dla sklepów internetowych – liczne elementy nie będą wyglądać korzystnie. Wiecie skąd (prawdopodobnie) wziął się ten trend? To social media przyzwyczaiły nas do scrollowania…

Wyraźne, rozwijane menu

Pozostańmy jeszcze przy UX. Kolejny element, który powinien pozytywnie działać na doświadczenie użytkownika ze stroną www, są coraz modniejsze, rozwijane menu. Zamiast przewijać do góry strony, użytkownik w każdej chwili może kliknąć w niewielką ikonkę. Na ekranie urządzenia pojawi się pełne menu – dużo wyraźniejsze i przejrzystsze niż te upchnięte na górze/boku/dole strony. Tekst na dłużej zostanie w pamięci odbiorców.

Studio Agenza zrobi to dla Ciebie

Jeżeli chcesz, żeby Twoja strona internetowa była zgodna z trendami na 2021 rok (ale nie ze wszystkimi – co za dużo..to za dużo!), zgłoś się do nas. Pracujący w Agenza profesjonaliści tworzą studio brandingowe. Kreujemy i wdrażamy wizerunki firm, a następnie zajmujemy się prowadzaniem marketingu i social media. W naszej ofercie znajduje się tworzenie funkcjonalnych, nowoczesnych stron internetowych. Jednocześnie jesteśmy świadomi, że projektowanie witryny to tylko pierwszy etap. Dlatego zapewniamy współpracę z klientem również po uruchomieniu projektu.

Jeżeli przekonaliśmy Cię do siebie, zapraszamy – przyjdź do nas z nowym wyzwaniem. Przygotujemy dla Ciebie nowoczesną, funkcjonalną, spójna stronę internetową. Co najważniejsze, spójną również z Twoją marką. Bo trendy to nie wszystko! Co zrobimy dla Ciebie?

Po pierwsze, projekt – estetyczny, intuicyjny, przyjazny użytkownikowi. Pamiętamy UX! Następnie wdrożymy go, dbając o każdy szczegół. Oczywiście, nie zapomnimy o wersji mobilnej na smartfony i tablety. Projektowanie i wdrażanie strony to nie koniec naszych działań. Nie zostawimy Cię samego – oferujemy pełne wsparcie techniczne, a także rozwój strony, jeżeli zajdzie taka potrzeba. Będziemy dbac również o pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google. Zoptymalizujemy ją pod kątem SEO.

Tomasz Filipek

Author Tomasz Filipek

https://krokzahoryzont.pl/

More posts by Tomasz Filipek